مشتری مداری

مشتری مداری

پژوهشگر: آرش حبیبی با اقتباس از مقاله ساندرا وندرمرو و مقاله توماس و همکاران

مقدمه
مدیران امروز به درستی اهمیت تمرکز بر مشتریان را جهت رشد سازمان و رقابت درک کرده‌اند. در هر حال مشتری محوری و تلاش در جلب رضایت مشتریان اکنون یک باور فراگیر شده است و سازمانهای بسیاری در عرصه عمل از این رویکرد سود میجویند.
با این وجود و علی‌رغم کوششهای گسترده پیرامون مشتری محور نمودن سازمان، باز هم نتایج مورد نظر کمتر بدست می‌آید. دلیل اصلی درک سطحی از معنای واقعی تمرکز بر مشتری

چرا کارمندان فروش به CRM نیاز دارند؟

خوب همه می دانیم که اغلب مدیران با  نرم افزار CRM موافق هستند.
آنها می دانند که CRM داده های سرنخ های تجاری، فرصت و مشتریان آنها را به صورت متمرکز یکجا ذخیره می کند، پیگیری ها را دقیق تر و منظم تر می کند، به آنها ابزار مناسبی برای  مونیتور کردن  کارمندان فروش، مشتریان، محصولات و هزینه های تبلیغاتی  را می دهد تا بتوانند با این داده های تصمیم های درست تر برای کسب و کار خود بگیرند.

اما آیا کارمندان فروش نیز همین نظر را در مورد CRM

قدرت KPI ها برای بهبود تیم فروش

فروش بازی اعداد است! و اغلب بخش های فروش در کسب و کارها یک سری اعداد را برای خود ثبت و ضبط می کننداستخراج آماری از قبل میزان فروش ماهیانه یا نرخ معاملات موفق ساده است.

اما مشکل اینجاست که اعدادی از این دست فقط نتایج بازی را مشخص می کنند و به ما در مورد شیوه بازی افراد تیم فروش در حین بازی اطلاعاتی نمی دهند.
برای بهبود بازی تیم فروش و بالابردن امتیاز نهایی،شما به اعداد مهم تری نیاز دارید، به این اعداد Key Performance Indicator  گفته می شود، KPI ها به

7 آماری که به شما انگیزه می دهد روی CRM سرمایه گذاری کنید

منافع CRM در حوزه ارتباط با مشتریان به میزان قابل توجهی مشخص است، اما آیا آمار دقیقی وجود دارد که این انگیزه را به صاحبان کسب و کار بدهد که به صورت جدی روی CRM سرمایه گذاری کنند؟
در ادامه این مقاله به  7  آماری که ممکن است  به صورت جدی نگرش شما را در مورد CRM تغییر دهد، خواهیم پرداخت

نرم افزار مديريت ارتباط با مشتريان (CRM)

عنوان نرم افزار مديريت ارتباط با مشتريان (CRM)
شرح

CRM برگرفته از عبارت Customer Relationship Management بوده و در ايران با نام مديريت ارتباط با مشتري شناخته مي‌شود. CRM بخشي از استراتژي يك سازمان جهت شناسايي مشتريان، راضي نگهداشتن آنها و تبديل آنها به مشتري دائمي مي‌باشد. همچنين CRM در راستاي مديريت ارتباطات مشتري با سازمان و بمنظور به حداكثر رساندن ارزش هر مشتري، سازمان را ياري مي‌نمايد.

اهداف استفاده از اين نرم افزار :

• نزديك‌تر شدن روابط

مزایای مدیریت ارتباط با مشتری برای سازمانها

مزایای مدیریت ارتباط با مشتری برای سازمانها

مد نظر قرار دادن مدیریت ارتباط با مشتری می‌تواند مزایای بیشماری برای سازمانها فراهم کند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود :

۱-از آنجاکه یکی از مهمترین دارایی های یک سازمان مشتریان آن هستند، با استفاده از این رویکرد، حفظ مشتریان فعلی و ترغیب آنان به خریدهای مجدد، زمینه ساز بقای سازمان است که هدف اصلی هر سازمانی است .

مزایای اصلی CRM

مزایای اصلی CRM عبارت است از:
1. بهبود توانایی سازمان درجذب وحفظ مشتری
2. بیشینه ساختن ارزش دائمی هرمشتری
3. بهبودخدمات رسانی بدون افزایش هزینه درخدمات.
4. برخی از این مزایا قابل شمارش هستند  و برخی دیگر نه

مشاوره و آموزش سیستم مدیریت ارتباط با مشتری CRM

مدیریت ارتباط با مشتری Customer Relationship Management چیست؟

CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) واژه ای تکنیکی در مورد روش ها، نرم افزار، و معمولا قابلیت های اینترنتی، برای کمک به سازمان ها در جهت مدیریت روابط مشتری به یک روش سازمان یافته .

مقاله های مرتبط

ارتباط با ما

  • گیلان - رشت - میدان حشمت - پارک علم و فناوری گیلان - طبقه دوم  - گروه توسعه اندیشه نوین 
  • موبایل : 09117586735 (مهندس ایوبی)
  • وب سایت متن کاوی: www.tmta.ir